سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
خرید دستگاه تصفیه آب
شما اینجا هستید
متفرقه » انتقال بار تامین مالی از بانک‌ به بورس

محمد شریف‌زاده، معاون بانک، بیمه و شرکت‌های وزارت اقتصاد در نخستین همایش بازار سرمایه گفت: سیاست ما از ابتدای آغاز دولت سیزدهم در وزارت اقتصاد این بود که بازار سرمایه بدون حاشیه و عالمانه هدایت شود و این مسئله در دو سال اخیر توسط مدیران سازمان بورس محقق شده است. اقدامات توسعه‌ای بسیار مناسبی در بازار سرمایه در بحث صندوق‌ها و ابزارها در دوسال اخیر صورت گرفته است.

وی افزود: تعداد صندوق‌ها از لحاظ تعداد و منابعی‌که در اختیار آنان است، مثال زدنی و در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

شریف زاده ادامه داد: در وزارت اقتصاد اهتمام ما بر این است که بازار سرمایه پیش‌بینی پذیر شود. تحولاتی که در زمینه قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی صورت گرفت نشان داد که سیاست‌های ما سیاست‌های شفاف و بلندمدت است تا این که باعث گمراهی سرمایه‌گذار شود.

وی تصریح کرد: مهمترین چالشی که در دهه ۱۴۰۰، با آن روبه‌رو هستیم، چالش تامین مالی توسعه کشور است. دهه ۹۰ دهه‌ای بود که اقتصاد کشور رشد نکرد. تمام تلاش ما بر این است که در این دهه رشد اقتصادی بسیار بیشتر شود. ما برای تداوم رشد اقتصادی نیاز به انباشت سرمایه و افزایش سرمایه گذاری هستیم.

وی در خصوص تامین مالی عنوان کرد: باید اتکای تامین مالی را از نظام بانکی برداشت و به بازار سرمایه سپرد. لازمه این امر توسعه ابزارهای‌ بازار و دانش‌مالی است. این همایش نویدبخش آن است که بازار سرمایه از لحاظ علمی نیز در حال رشد است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بیزنیوز | خبری | تحلیلی | آموزشی |