سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
خرید دستگاه تصفیه آب
شما اینجا هستید
آموزشی » چرا به نتورک مارکتینگ نه بگوییم!

۱- مشتری اصلی شرکت نتورک مارکتینگ، خود شما هستید.

وقتی شما در شرکت نتورک مارکتینگ کار می‌کنید، به شما یک سری کالا می‌دهند و می‌گویند بفروشید. اما اینطور نیست که کالا را در اختیار شما بگذارند و بعد از فروش، سودش را با شما تقسیم کنند. بلکه اول کالا رو به خود شما می‌فروشند و بعد می‌گویند شما هم با قیمت مشخصی آن را به افراد دیگر بفروشید. بنابراین، خود شما مشتری آن شرکت هستید و مسئولیت فروش رفتن یا نرفتن کالاهایی که خریده‌اید، با خودتان است.

۲- اگر محصولشان خوب بود، چنین روشی را برای فروش انتخاب نمی‌کردند.

کالاهایی که این شرکت‌ها می‌فروشند، کالاهای مصرفی‌ای هستند که رقیب و نمونه مشابه زیاد دارند؛ مثل دستمال کاغذی، ادکلن، چای و انواع مواد غذایی و … . این کالاها اکثرا با برند متفرقه و ناشناس تولید می‌شوند و بسیاری از آن‌ها، کیفیت مناسبی ندارند. بنابراین به خاطر نداشتن برندینگ و کیفیت مناسب، در بازار به فروش نمی‌رسند.

شرکت‌های نتورک مارکتینگ از شما می‌خواهند این کالاها را به دوستان و فامیلتان بفروشید. آن‌ها هم چون به شما اعتماد دارند، می‌خرند. در واقع این شرکت‌ها، از اعتماد نزدیکان شما سوء استفاده می‌کنند. اگر هم کیفیت این کالاها خوب نباشد، اعتمادی که نزدیکان به شما دارند، لکه‌دار می‌شرد.

۳- نتورک مارکتینگ یک کار غیرمولد و ترویج کننده مصرف‌گرایی است.

در نتورک مارکتینگ، هیچ کالا یا ارزش افزوده‌ای تولید نمی‌شود. فقط یک کالا دست به دست می‌شود. شما هم این وسط نقش دلال را دارید و فقط به ترویج مصرف‌گرایی کمک می‌کنید. بنابراین این کار از پایه و اساس باطل است.

۴- نتورک مارکتینگ، «مارکتینگ» نیست.

مارکتینگ کاری علمی است و پیش از مرحله فروش انجام می‌شود. نتورک مارکتینگ کاری عملیاتی (دلالی) است و با علم سر و کار ندارد. این کار بر خلاف نامش «مارکتینگ» نیست و به صورت محدود در حوزه «فروش» جای می‌گیرد.

نتورک مارمتیتک ها همان شرکت های هرمی هستند.

۵- رویای یک شبه پولدار شدن را دور بریزید.

بسیاری از افراد، به خاطر وعده رسیدن به درآمد خوب در کوتاه مدت، جذب این شرکت‌ها می‌شوند. این افراد معمولا آدم‌های ساده‌ای هستند که سواد یا مهارت خاصی ندارند و می‌خواهند یک شبه پولدار شوند. خیلی صریح می‌گویم که چنین اتفاقی نمی‌افتد. شما بعد از ماه‌ها فعالیت، شاید به درآمدی معمولی رو به پایین برسید که احتمالا در حد پول تو جیبی یک بچه دبیرستانی باشد.

بر خلاف این که می‌گویند «این کار وقت‌گیر نیست و هر چی هم که بتونی براش وقت بذاری کفایت می‌کنه»، اما در واقع بسیار وقت‌گیره و شما باید روزانه ساعت‌ها با افراد سر و کله بزنید تا یا زیرمجموعه شما بشوند، یا کالایتان را به آن‌ها بفروشید که در اکثر مواقع هم با شکست مواجه می‌شوید گذشته از این، نتورک مارکتینگ کار پایداری نیست. ممکن است هر ماه درآمد شما نوسان داشته باشد و حتی یک روز بیدار شوید و ببینید آن شرکت جمع کرده و رفته است.

کار واقعی، نیاز به دانش، مهارت و تلاش و پشتکار بلند مدت دارد. شک نکنید برای موفقیت در هر کاری، باید تلاش کنید و وقت زیادی اختصاص بدید. بنابراین وقت خودتون را با این کار تلف نکنید و به فکر یادگرفتن مهارت‌های واقعی و کاربردی و بهبود توانایی‌های خودتان باشید. برای شروع، عکس بالای مطلب می‌تواند راهنماییتان کند.

۶- شرکت‌های نتورک مارکتینگ، همان شرکت‌های هرمی هستند.

افرادی که شما را به این کار دعوت می‌کنند، می‌گویند این کار قانونی است و از وزارت صنعت و معدن مجوز دارد. تنها فرق شرکت‌های نتورک مارکتینگ با شرکت‌های هرمی که می‌گفتند کلاهبرداری می‌کنند، این است که شرکت‌های نتورک مارکتینگ مالیات پرداخت کردند و مجوز گرفتند، اما شرکت‌های هرمی در آن دوره مالیات ندادند و جمعشان کردند. 

امیدوارم بعد از خواندن این مطلب، درک بهتری از ماهیت نتورک مارکتینگ پیدا کرده باشید. اگر به نظرتان مفید بود، با دوستانتان که درگیر این کار هستند یا به فکر عضویت در یکی از این شرکت‌ها هستند، به اشتراک بگذارید.

بخوانید:

بازار داغ ارز دیجیتال در کشورهای مخالف ترامپ

شرکت های هرمی

  1. Alix

    میتونیم اینجوری قکر کنیم اما کسایی که از محصولات استفاده میکنن رضایتشون معلونه عزیزم..که میگین اگه خوب بود این روش رو استفاده نمیکردند شما حتما کتاب چرا بازاریابی شبکه ای رو مطالعه کن میخواین مثال رویایی یه شبه پولدار شدن رو بزنین به نتورک کاری نداشته یاشین بدون پرده اسم شرکت رو ببرین و اینکه شرکتی که با مجوزه مسلما یه شبه نمیزاره بره….. با این کارتون ذهنیت اکثریت خراب میشه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بیزنیوز | خبری | تحلیلی | آموزشی |