سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
خرید دستگاه تصفیه آب
شما اینجا هستید
آموزشی » بهبود فضای استارتاپ ها متضمن توسعه

براساس آماری که از سوی مجله معتبر CEOWORLD، رتبه بندی بهترین کشور های جهان برای فعالیت استارتاپ ها مبتنی بر معیارهای رقابت‌پذیری و علم و فناوری، به شکل سالیانه ارائه می شود. در رتبه‌بندی اکو سیستم استارت آپی، ۶۲ کشور بر اساس پنج شاخص سرمایه‌گذاری سرمایه انسانی، تحقیق و توسعه، زیرساخت کارآفرینی، نیروی کار فنی، و پویایی سیاست، دسته بندی شده اند.

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹، ایالات‌متحده از بین ۶۲ کشور، رتبه ی نخست در فراهم کردن بهترین بستر برای فعالیت شرکت های نوپا و دانش بنیان را به خود اختصاص داده است.

دلیلی که آمریکا در این رتبه بندی اول شده است، آن است که تعداد شرکت های نوپای فعال در اقتصاد آمریکا بسیار زیاد است و همچنین این شرکت ها بخش تحقیق و توسعه بسیار جدی دارند و همینطور دوام و مقاومت آن ها بالا و به شدت مورد حمایت سرمایه گذاران هستند و از سوی آن ها تامین مالی می شوند. مهم است که توجه داشته باشید که ایالات‌متحده همچنین رتبه ی بالایی در بناسازی اقتصاد دانش بنیان دارد و دارای ۱۱۹ موسسه برتر از بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان را تا سال ۲۰۱۹ به دست آورده است.

از سال ۲۰۱۷ پنج کشور برتر در ایجاد کردن اکوسیستم بهتر برای فضای استارتاپی، بدون تغییر باقی مانده اند و اگر بخواهیم به ترتیب آن ها را معرفی کنیم عبارتند از:
آمریکا ، انگلستان ، کانادا، هند، آلمان ، لهستان، مالزی، سوئد، دانمارک و سوییس.

استارتاپ چه نقشی در توسعه دارد؟

سرمایه‌ انسانی خلاق و نوآور از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش ‌بنیان و کارآفرین است که به عنوان بزرگترین و باارزش‌ترین دارایی‌ کشور، باید مورد توجه قرار گیرد. در این میان توجه به استارتاپ های نوپا و بهره گیری از تجارت دیگر جوامع در چارچوب منافع ملی می تواند موجبات رشد و تعالی اقتصاد در بهره گیری از این قابلیت ها را فراهم آورد.

استارتاپ‌ ها نقش بی‌بدیلی در رشد و توسعه جوامع در دنیای کنونی ایفا می‌کنند. خلق اندیشه، کارآفرینی، رشد صنعت گردشگری، کسب وکارهای متنوع جدید، فناوری های نوآورانه و ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی در عرصه اقتصاد به شمار می رود که پنجره جدیدی برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه باز کرده است تا اینگونه بتوانند بهره ‌مندی بیشتری از توسعه در حوزه اقتصاد دانش ‌بنیان بدست بیاورد.

مطلوبیت فضای کسب و کار از جمله شاخص ‌های تعیین‌ کننده وضعیت اقتصادی هر کشوری به شمار می رود که هر چه این فضا شفاف‌تر و رقابتی‌تری باشد، سریع تر به طرف رونق اقتصادی پیش خواهد رفت. ایران برای دستیابی به رفاه، کارآفرینی، نوآوری و اشتغال باید مقررات مربوط به کسب و کارها را اصلاح کند. در همین راستا توجه به استارتاپ ها که نماد موفقی از کسب و کارهای نوین هستند گام بزرگی در راستای شکوفایی اقتصادی به شمار می رود که با مدیریت صحیح به خودکفایی هایی منتج می شود.

بر پایه اطلاعات منتشره رسمی از طرف وزارت ارتباطات، هر استارتاپ به طور میانگین توانسته است هفت تن نیروی متخصص را مشغول به کار کند. این در حالی است که در سال های اخیر تعداد زیادی استارتاپ تخصصی فعالیت خود را آغاز کرده اند و در صورت ادامه فعالیت می توانند همچنان نقش بسزایی می توانند در افزایش اشتغال ایفا کنند.

منبع:poolnews

بخوانید:چرا به نتورک مارکتینگ نه بگوییم!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

بیزنیوز | خبری | تحلیلی | آموزشی |